چگونه تبلیغات رویداد را انجام دهیم؟

شاید بتوان گفت مهم‌ترین چالش برگزاری یک رویداد، آن است که آیا به اندازه مدنظر کسی در آن شرکت می‌کند یا نه؟ چون هم شرکت‌‌کنندگان باید هزینه‌های برگزاری یک رویداد را پوشش دهند و هم شرکت کردن تعداد زیادی از افراد یک حوزه در رویداد، به اعتبار آن رویداد کمک بسیار زیادی می‌کند. اگر این موضوع چالش شما نیز است، همراه ما باشید تا به شما بگوییم چگونه ظرفیت رویدادتان را به سرعت تکمیل کنید. همراه ما باشید و به دقت ادامه مطلب را بخوانید.

مخاطبان من کجا حضور دارند؟

اولین و مهم‌ترین سوال آن است که مخاطبان رویداد من چه کسانی هستند و در کجا حضور دارند؟ به این سوال پاسخ کامل دهید. در ابتدا باید ببینید مخاطبانتان عضو چه دسته‌بندی‌هایی در بازاریابی هستند و هر کدام از این دسته‌بندی‌ها در کدام رسانه فعالیت بیشتری دارند؟ اگر در پاسخ به این سوالات دچار مشکل هستید، به سراغ رقبایتان بروید و ببینید در رویدادهایشان چه افرادی شرکت کردند؟ مخاطبان آن‌ها تقریبا همان مخاطبان شما هستند.

بعد از پیدا کردن مخاطبانتان، ببینید این مخاطبان بیشتر در کدام رسانه‌ها حضور فعال‌تری دارند؟ اهل چک کردن پیامک و ایمیل هستند؟ چگونه راحت‌تر اعتماد می‌کنند؟ این سوالات چراغ راهی برای تبلیغات شما است.

در شبکه‌های اجتماعی مخاطبانتان را بیابید

با توجه به شناختی که نسبت به مخاطبان خود پیدا کردید، ببینید این افراد در چه شبکه‌های اجتماعی حضوری فعال‌تر دارند؛ در همان شبکه اجتماعی حضور پیدا کنید و رویدادتان را تبلیغ کنید.

در ایران معمولا اینستاگرام برای هر رویدادی کانال مناسب تبلیغاتی است. پیچ اینستاگرامی خود را تقویت کنید و شروع به تبلیغ رویدادتان کنید. پیج‌های کاری مرتبط با رویداد خود را پیدا کنید و به آن‌ها سفارش تبلیغ بدهید. اینفلوئنسرهای اینستاگرامی حوزه خود را پیدا کنید و از آن‌ها بخواهید رویدادتان را تبلیغ کنند. آن‌ها را به رویدادتان دعوت کنید و حین برگزاری رویداد، آن‌ها را تشویق به گذاشتن پست و استوری کنید. یک تبلیغ کافی نیست! شما باید روزها مغز مخاطبانتان را آماده رویداد کنید و همیشه رویدادتان و فواید آن را یادآوری کنید. در دنیای امروز به قدری حجم تبلیغات زیاد است که با یکبار تبلیغ و یا یک استوری نمی‌توانید در ذهن مخاطبانتان نفوذ کنید.

لینکدین برای حوزه‌های B2B و صنعتی شبکه اجتماعی مناسبی است. در لینکدین پست کاربردی درست کنید و انتشار دهید. سعی کنید در این شبکه اجتماعی کمی تخصصی‌تر صحبت کنید و دقیقا بگویید با شرکت نکردن در رویدادتان مخاطبانتان چه چیزی را از دست می‌دهند؟ این احساس از دست رفتن کمک شایانی به شرکت در رویدادتان می‌کند.
کانال‌های تلگرامی، مظلوم‌های قوی! اصلا از کانال‌های تلگرامی حوزه کاری خود غافل نشوید. مخاطبان در تلگرام دقت بسیار بیشتری نسبت به سایر کانال‌های شبکه‌های اجتماعی دارند به شرطی که کانال تخصصی باشد. به کانال‌های حوزه کاری خود سفارش تبلیغ دهید. به شما توصیه می‌کنیم در قالب یک ویدیو تاثیرگذار رویدادتان را معرفی کنید و فواید آن را یادآور شوید.

در اینستاگرام باید پز از بنرهای تبلیغاتی رویداد شما باشد
در اینستاگرام باید پز از بنرهای تبلیغاتی رویداد شما باشد

تبلیغات پیامکی رویداد

خیلی ساده است! یک پیام بسیار کوتاه و تاثیرگذار بنویسید و آن را همراه با تخفیفی به مخاطبان خود بفرستید. البته آنقدرها هم ساده نیست! باید سعی کنید در قالب جمله‌ای کوتاه تمام مزایای رویداد خود را بگویید تا مخاطبان خود را مجاب کنید که در آن شرکت کنند. حتما در پیامک به مشتریان و مخاطبان همیشگی خود برای رویدادتان یک تخفیف قابل قبولی بدهید. آن‌ها باید احساس بکنند که با بقیه فرق دارند. آن‌ها باید حس کنند شما برای آن‌ها ارزش قائل هستید و مشتریان وفادار خود را دوست دارد.

سعی کنید از بانک‌های پیامک آماده استفاده نکنید ولی اگر راهی ندارید، این بانک‌ها گاهی می‌توانند راهگشا باشند. همچنین اگر مخاطبانتان محدود به محدوده جغرافیایی خاصی هستند و یا افراد حاضر در محلی مخاطبان شما هستند، از خدمات پیامکی مکان‌محور (BTS) استفاده کنید.

در پیامک سعی کنید اضطرار ایجاد کنید! مثلا بگویید تا انتهای امروز فرصت استفاده از این تخفیف را دارید! اضطرار نرخ شرکت در رویداد را برای مخاطبانتان به شدت افزایش می‌دهد. آن‌ها حس از دست رفتن فرصت می‌کنند و ثبت نام در رویدادتان را به روزهای بعد موکول نمی‌کنند.

بازاریابی ایمیلی را فراموش نکنید

درست است که ایمیل در داخل کشور مانند خارج از کشور رونق ندارد و مردم بسیار کمتر ایمیل‌های خود را چک می‌کنند، ولی در رویدادهای تخصصی این کانال تبلیغات می‌تواند یک کانال حیاتی و مهم باشد. در بازاریابی ایمیلی برعکس بازاریابی پیامکی داشتن بانک ایمیل هیچ کمکی نمی‌کند و ایمیل شما باید توسط مخاطبانتان اصطلاحا سابسکرایب شده باشد. برای همین شما باید در طول ایام سال به بهانه‌های مختلف از جمله دانلود کتاب الکترونیک کاربردی و دریافت جدیدترین اخبار و … ایمیل مخاطبان خود را گرفته باشید.
سعی کنید ایمیلی زیبا از نظر بصری طراحی کنید که و برای آن در سایتتان یک لندینگ پیج زیبا طراحی کنید. در بدنه ایمیلتان مزایای شرکت در رویداد را بگویید، این حس را القا کنید که اگر دیر بجنبند ظرفیت تکمیل می‌شود و از خود به عنوان مرجع تخصصی آن رویداد نام ببرید.

تبلیغات پولی رویداد

جدا از سایر روش‌ها، همیشه این را یادتان باشد که تبلیغات نیاز به پول دارد! در بنرهای تبلیغاتی سایت‌های پر بازدید رویداد خود را به مخاطبان خود نشان دهید. برای این مدل تبلیغات یکتانت و مدیااد را به شما توصیه می‌کنیم.

در سرچ گوگل سایتتان و لندینگ رویدادتان را تبلیغ کنید. برای این کار باید اکانت گوگل ادز خود را به کمک واسطه شارژ کنید و روی کلمات کلیدی مرتبط با رویدادتان، صفحه خود را قرار دهید.

افراد تاثیرگذار صنعت و حوزه فعالیت رویدادتان را بیابید و از آن‌ها بخواهید از مخاطبان پیج‌های شخصی خود بخواهند در رویدادتان شرکت کنند و خودتان را تبلیغ کنید.

تبلیغات دهان به دهان برای رویداد

هیچ چیز به اندازه تبلیغات دهان به دهان نمی‌تواند اعتماد و اعتبار داشته باشد. همه ما دوستانی داریم که بسیار حرفشان را قبول داریم و وقتی از رویدادی تعریف کنند به احتمال زیادی در آن رویداد شرکت کنیم. از سخنرانان رویدادتان بخواهید دوستان و آشنایان خود را تشویق به ثبت نام در رویداد کنند و همچنین از مخاطبان خود بخواهید دوستان خود را معرفی کنند.
کیفیت خدمات شما نیز در این که سایر افراد و دوستانتان راغب باشند، دوستانشان را معرفی کنند بسیار مهم است. گاهی اوقات صاحبان یک کسب و کار تمایلی به رو زدن به دوستانشان ندارند زیرا می‌دانند خدمات و محصولات آن‌ها چیز قابل افتخاری نیست!

در رویداد غذا و پذیرایی خوب بدهید!

سینی میوه خردشده مهمانوشماره سفارش: 021612613
سینی میوه خردشده مهمانو
شماره سفارش: ۰۲۱۶۱۲۶۱۳

اگر تعارف را کنار بگذاریم، برای مخاطب ایرانی این موارد بسیار مهم است. رویدادی که ناهار بدهد در ذهنشان بسیار ارزشمندتر از رویداد بدون پذیرایی و ناهار خوب است. برای همین اگر امکانش است پذیرایی رویداد را از یک شرکت تخصصی قوی تهیه کنید. پیشنهاد ما به شما مهمانو است! مهمانو انواع نوشیدنی، انواع کلاب و ساندویچ و انواع کیک و شیرینی و … را داراست.
پیشنهاد ما برای پذیرایی رویداد میوه خردشده است. تجربه نشان داده این خوراکی سالم بسیار زیاد مورد توجه شرکت‌کنندگان رویداد قرار می‌گیرد.
آبمیوه طبیعی دیگر گزینه پیشنهادی ما برای پذیرایی رویداد است. در فصول گرم آب طالبی تکنفره و برای فصول سرد خرید آب پرتقال طبیعی بسیار مهمانان را خوشحال می‌کند.

انواع شربت ایرانی نیز مانند شربت زعفران، شربت تخم شربتی و … توصیه می‌شود.

 

امیدواریم با استفاده از این مطالب به سرعت رویداد خود را تکمیل (SOLD OUT) کنید. همچین برای دانستن مراحل برگزاری یک رویداد روی مراحل برگزاری رویداد بزنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا