جشن فارغ‌التحصیلی را چگونه برگزار کنیم؟

پس از شب‌بیدرای‌ها، استرس‌ها، جزوه نوشن‌ها و بالا و پایین کردن‌های راه‌پله‌های دانشگاه و یا مدرسه حالا هنگام جشن است، جشن به مناسبت سختکوشی‌ها و تلاش برای دوره‌ای که تلخ و یا شیرین تمام شده و شما را تبدیل به فارغ‌التحصیل کرده، جشنی که کنار تمام هم‌مسیرهایتان می‌گیرید و با یادآوری خاطرات در کنار هم به شادی می‌پردازید. پس این روز بسیار مهم است! حالا چگونه باید این روز را به‌یادماندنی کنید؟ ما اینجا هستیم با تجربه چندین ساله! که دقیقا همین مورد را به طور تمام و کمال به شما بگوییم، پس تا انتهای متن همراه ما باشید و به دقت نکات را یادداشت کنید.

در مرحله اول باید چه کار کنیم؟

در ابتدا باید برنامه‌ریزی کنید و سایر موارد را در این برنامه قرار دهید.

برنامه‌ریزی برای جشن فارغ‌التحصیلی

شروع به برنامه‌ریزی کنید! اولین موردی که باید آن را تعیین کنید، تاریخ و ساعت و مکان برگزاری جشن است. معمولا جشن فارغ‌التحصیلی باید در یکی از سالن‌های خود دانشگاه و یا مدرسه برگزار شود. حالا باید تاریخ و ساعت تعیین کنید؛ اولین نکته این است که اکثریت بالای دوستان شما با این تاریخ و ساعت نباید مشکل داشته باشند؛ بنابراین اگر امکانش در دانشگاه وجود دارد، این جشن را در پنجشنبه یا جمعه برگزار کنید تا برای کسی مشکلی به وجود نیاید. همچنین به تقویم نگاهی بندازید تا در تاریخ جشن ایام سوگواری و شهادت نباشد. سایر مواردی که باید روی آن‌ها برنامه‌ریزی داشته باشید در ادامه آوردیم:

دعوت و ثبت‌نام فارغ‌التحصیلان

سعی کنید لیست شماره دانشجویانی که فارغ‌التحصیل شدند را استخراج کنید و با سرشماره دانشگاه پیامک دعوت ارسال کنید. همچنین از تمام قابلیت‌های شبکه‌های اجتماعی به خصوص گروه‌ها و کانال‌های تلگرام و پیج‌های اینستاگرام برای اطلاع‌رسانی این موضوع استفاده کنید.

پذیرایی جشن فارغ‌التحصیلی

پذیرایی جشن فارغ‌التحصیلی اهمیت زیادی دارد. معمولا از انواع کیک و شیرینی و شربت استفاده می‌کنند. اگر در تهران و یا کرج هستید به شما مهمانو را توصیه می‌کنیم. انواع کیک بسته‌بندی و شیرینی باز در بالاترین کیفیت برای جشن خود می‌توانید سفارش دهید. همچنین انواع شربت و آبمیوه طبیعی را ویژه جشن خود به راحتی می‌توانید از مهمانو خریداری کنید. میوه شسته‌شده به صورت یک‌نفره، میوه خردشده، انواع ساندویچ آماده ویژه جشن و انواع کاپ کیک فارغ‌التحصیلی را سفارش دهید. علاوه بر این می‌توانید دردسر تک به تک سفارش دادن را نکشید و یک جا به صورت پک‌های آماده از قسمت پک آماده جشن مهمانو خریداری کنید.

دعوت از عکاس برای عکاسی مراسم

چون این یک مراسم خاص است و همه دوست دارند آن را ثبت کنند و به عنوان یادگاری داشته باشند، حتما از عکاس حرفه‌ای دعوت کنید تا از گوشه و کنار این جشن عکاسی کند و آن را در اختیار مهمانان جشن فارغ‌التحصیلی قرار دهد.

عکاسی حرفه‌ای جشن فارغ‌التحصیلی
عکاسی حرفه‌ای جشن فارغ‌التحصیلی

تزئینات و دکور جشن فارغ‌التحصیلی

روی دکور این جشن به‌یادماندنی کار کنید. استفاده از المان‌های زیر به شدت توصیه می‌شود:

بادکنک رنگی

انواع بادکنک رنگی را در این جشن استفاده کنید و فضا را با بادکنک‌های رنگی و جورواجور زیبا کنید. حتی‌الامکان از بادکنک‌های هلیومی استفاده نکنید، چون برای سلامتی مضر است و انفجار آن ممکن است به مهمانان آسیب برساند.

نوار رنگی

از انواع نوار رنگی برای طراحی استفاده کنید، در انتخاب رنگ نگاهی به المان‌های بصری دانشگاه/مدرسه خود داشته باشید. به طور کلی رنگ‌های شاد مانند قرمز، زرد، نارنجی و صورتی و بنفش زیاد کاربرد دارد.

المان‌های فارغ‌التحصیلی

در طراحی صحنه از المان‌هایی مانند کلاه و لباس فارغ‌التحصیلی استفاده کنید و فضا را متناسب این جشن طراحی کنید.

استفاده از گل برای طراحی دکور

از گل (ترجیحا مصنوعی) برای تزئین جشن استفاده کنید و سعی کنید در حجم بالا از گل با توجه به بودجه خود استفاده کنید. رنگ‌های سرخ و سفید و زرد گل در کنار هم می‌توانند رنگین‌کمان زیبایی از رنگ‌ها بسازند.

اجاره لباس فارغ‌التحصیلی

معمولا قسمت فارغ‌التحصیلی دانشگاه‌ها لباس فارغ‌التحصیلی برای اجاره دادن برای جشن دارند. خوبی این لباس‌ها این است که معمولا لوگو و هویت بصری آن دانشگاه را دارد. اگر هم چنین لباس‌هایی برای اجاره در دانشگاه وجود نداشت، می‌توانید آن را از بیرون تهیه و یا اجاره کنید. دقت کنید که با توجه به سایز مهمانان مراسم این لباس‌ها را تهیه کنید و معمولا ۲۰ درصد بیشتر از ظرفیت فارغ‌التحصیلان از این لباس‌ها اجاره کنید، زیرا برخی از همسران و اعضای خانواده دانشجویان دوست دارند حس پوشیدن این لباس شیرین را تجربه کنند.

سفارش کیک فارغ‌التحصیلی

با توجه به تعداد مهمانان خود کیک چند طبقه فارغ‌التحصیلی سفارش دهید. سعی کنید در کیک از المان‌ها و لوگو دانشگاه خود استفاده کنید و به تاریخ ورود دانشجویان فارغ‌التحصیل و رشته آن‌ها اشاره کنید. همچنین بدیهی است برای بریدن کیک و تقسیم آن نیازمند چنگال و چاقو و پیشدستی یکبار مصرف و چاقو برای برش کیک هستید.

بریدن کیک جشن فارغ‌التحصیلی توسط دانشجویان نمونه
بریدن کیک جشن فارغ‌التحصیلی توسط دانشجویان نمونه

دعوت از سخنران فارغ‌التحصیل موفق

سعی کنید از یک فارغ‌التحصیل بسیار موفق و شناخته‌شده دانشگاه برای سخنرانی برای دانشجویان فارغ‌التحصیل دعوت کنید. سخنرانی این افراد و ایجاد امید برای فارغ‌التحصیلان قوت قلب ایجاد می‌کند و به دلیل هم‌دانشگاهی بودن، مهمانان با سخنران همزادپنداری می‌کنند.

انتخاب مجری برای جشن فارغ‌التحصیلان

یک مجری مناسب و شاداب برای این جشن انتخاب کنید. کسی برای جشن مناسب باشد و توانایی برقراری ارتباط با حضار سالن را داشته باشد. همچنین بتواند مسابقه‌هایی را برگزار کند و به طور کلی جشن پرشوری را رقم بزند.

تهیه هدیه و یادگاری برای جشن فارغ‌التحصیلی

برای به‌یادماندنی‌تر کردن مراسم یک هدیه و یادگاری برای همه مهمانان تهیه کنید و سعی کنید لوگو دانشگاه را روی آن حک کنید. این هدیه می‌تواند یک خودنویس، ماگ، یک محصول فانتری و یا یک کتاب از سخنران موفق مراسم باشد.

دعوت از گروه‌های نمایشی، موسیقی و کمدین

می‌توانید از هنرمندان معروف در این زمینه دعوت به عمل آورید و یک جشن عالی را رقم بزنید، ولی توصیه ما این است که نیم‌نگاهی به استعدادهای داخل دانشگاه بندازید. از کانون موسیقی و تئاتر دانشگاه خود دعوت کنید تا با معرفی هنرمندانی از بین دانشجویان یک جشن عالی را رقم بزنند. همچنین می‌توانید از دانشجویان کمدین برای استندآپ دعوت به عمل آورید.

در نظر گرفتن درگاه آنلاین برای فروش بلیط

با توجه به هزینه‌های بالای جشن فارغ‌التحصیلان معمولا شما مجبور می‌شوید برای این جشن به فارغ‌التحصیلان بلیط بفروشید. برای این کار یک درگاه پرداخت امن بانکی در نظر بگیرید و سعی کنید به صورت الکترونیک و سیستمی بلیط صادر کنید تا کسی به مشکل خورد.

امیدواریم با راهنمایی‌های ما یک جشن فارغ‌التحصیلی بی‌نقص و پر از خاطره‌های به‌یادماندنی و قشنگ را برگزار کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا