نحوه پذیرایی از جلسات اداری و سازمانی و همایش ها

ما در این یادداشت میخواهیم با نحوه پذیرایی از جلسات اداری و سازمانی بیشتر آشنا شویم.
پذیرایی جلسات و رویداد ها و مهمان ها یکی از امور تخصصی و مورد نیاز تمامی سازمان ها و شرکت ها، مطب ها، دانشگاه ها و … می باشد. با پیشرفت در بسیاری از خدمات و فناوری ها انتظار می رود پذیرایی جلسات اداری و سازمانی هم پیشرفت کند. کاری که دیگر در سطح نیروهای خدماتی و آبدارچی نمی باشد. برای خریدن پذیرایی آماده جلسات اداری خود روی اقلام پذیرایی اداری کلیک کنید.

بهترین روش پذیرایی از جلسات اداری چیست؟

برخی از شرکت ها سعی میکنند با جذب نیروی خدماتی و توانمندسازی کادر اجرایی و اداری خودشان صفر تا صد کار پذیرایی از جلسات اداری را انجام دهند. این کار نیاز به آموزش نیروهای خدماتی دارد. خوبی این روش این است که همیشه نیروی خدماتی در دسترس شما می باشد. برای مواقعی که تعداد مهمان ها کم باشد داشتن حداقل یک نیروی خدماتی پیشنهاد می شود.
برخی از شرکت ها و سازمان ها برای پذیرایی رویداد ها و جلسات از شرکت های خدمات تشریفات پذیرایی استفاده می کنند. خصوصا در مواقعی که تعداد مهمان ها بیشتر از صد نفر باشد روش های سنتی پذیرایی دیگر پاسخگو نیست. حتما لازم است از شرکت پذیرایی تخصصی فعال در زمینه خدمات پذیرایی رویداد ها استفاده کرد.
یکی از روش های پیشنهادی برای پذیرایی جلسات اداری و سازمانی استفاده از پک پذیرایی تک نفره و آماده جهت پذیرایی میان وعده میان باشد. استفاده از پک های تک نفره، کار پذیرایی و توزیع بین مهمان ها را خیلی راحت می کند. در این روش لازم نیست حتما مهمان ها را تعارف کنیم تا از پذیرایی استفاده کنند. معمولا در روش های سلف سرویس به همه مهمان ها به یک اندازه نمی رسد و کار پذیرایی برای نیروهای خدماتی خیلی سخت است. مشکل دیگر اینکه مهمان ها باید در زمان کوتاه، پذیرایی شوند. ولی اگر از پک های پذیرایی آماده استفاده کنید کافی است به هر مهمان یک پک تحول دهید و مهمان ها مختار هستند پک را با خود به هر کجایی ببرند و هر زمانی که مایل بودند استفاده کنند.

 

پذیرایی جلسات اداری و سازمانی

جهت خرید پک های پذیرایی تک نفره می توانید از خدمات شرکت مهمانو استفاده کنید. برای مشاهده پک های پذیرایی پیشنهادی جهت پذیرایی جلسات و اداری به لینک زیر مراجعه کنید.
بسته پذیرایی آماده
ضمنا شما می توانید پک دلخواه خودتان را بر اساس اقلام متنوع موجود در سایت مهمانو نیز انتخاب کنید. برای انتخاب پک پذیرایی دلخواه به لینک زیر مراجعه کنید.

بسته پذیرایی دلخواه

مهمترین نکات پذیرایی در جلسات رسمی و سازمانی

اما اگر تعداد مهمان ها کمتر از ۵۰ نفر باشد بهتر است موارد زیر را به نیروی خدماتی خود آموزش دهید تا پذیرایی بهتری را داشته باشید.

– قبل از برگزاری جلسه قندان، دستمال کاغذی، لیوان و … روی میز جلسه قرار دهید.
– قبل از جلسه از مدیر خود در مورد نوع پذیرایی، تعداد مهمان ها و اقلام پذیرایی سوال کنید
– برای اطمینان سعی کنید هم نوشیدنی گرم (چای، نسکافه، قهوه) و هم نوشیدنی سرد (آب معدنی، آب میوه، شربت) برای جلسه و پذیرایی آماده کنید. التبه توجه به فصل و دمای هوا لازم است.
– اگر میوه هم جزء پذیرایی شماست میوه ها به طور خوب شسته شده، بعد از شستو خشک شود و تا قبل از زمان پذیرایی در کیسه در بسته قرار دهید. ترجیحا اگر تعداد کم است قبل از جلسه روی میز قرار داده شود.
– برای پذیرایی با میوه همیشه بشقاب میوه خوری، کارد، چنگال را مدنظر قرار دهید.
– سعی کنید وسایل پذیرایی ست باشند و از یک نوع و یک مارک باشند.
– تزئین بشقاب و نوشیندی و چیدمان می تواند تاثیر بسیاری در برخورد و رضایت افراد حاضر در جلسه باشد.
– اگر از کیک برای پذیرایی استفاده می کنید برای هر یک از میهمانان یک کارد و چنگال و پیش دستی برای تک تک افراد گذاشت.
– برای پذیرایی سعی کنید حداقل مورد نیاز وارد اتاق یا سالن شوید.
– می توانید در ابتدای جلسه سوال کنید که جناب آقای… یا سرکار خانم… ترجیح می‌دهید (دوست دارید) چه چیزی بنوشید؟
– در فصل زمستان: مثلاً چای، قهوه، نسکافه؟ و در فصل تابستان: مثلاً آب‌پرتقال، آب سیب؟
– در زمان پذیرایی لبخند بزنید.
– به تمیز بودن قاشق ها، بشقاب ها، چنگال ها و لیوان ها و استکان ها بسیار اهمیت دهید و همیشه قبل از پذیرایی یکبار با دستمال مرطوب سفید همه آنها را تمیز کنید.
– همیشه قبل از جلسه تعداد صندلی ها، تعداد لوازم و موارد پذیرایی را چک کنید تا به هنگام پذیرایی با کمبود آن مواجه نشوید.
– اول باید از میهمانان پذیرایی کنید و بعدا از میزبان ها. نکته دیگر اینه بهتر است به ترتیب مقام و جایگاه پذیرایی را انجام دهید.
– اگر مشتریان و مراجعان زیادی دارید همیشه اگر ممکن است شکلاتی در روی میز یا روی میز کاری خود برای استقبال از مشتریان قرار دهید.
– توجه کنید که میهمانان در اولویت پذیرایی ما هستند و نحوه پذیرایی ما باید متناسب با علاقه و اهمیت آنها تعیین شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا