انواع شربت‌های سنتی ایرانی

در بازار انواع نوشیدنی‌های بسته‌بندی و غیرطبیعی رنگارنک وجود دارد، ولی هیچ چیز مثل شربت‌های ایرانی به خصوص در فصل گرم سال نمی‌چسبد. به همین جهت در این مطب قصد داریم تمام شربت‌های معروف سنتی ایران را بررسی کنیم. همراه ما باشید تا با درست کردن این شربت‌های خوشمزه لذت ببرید.

شربت زعفران

زعفران به تنهایی شادی‌آور است؛ اگر در داخل یک شربت خنک و گوارا قرار بگیرد، بیشتر از حالت معمول حس سرخوشی را در شما و مهمانانتان ایجاد می‌کند. برای درست کردن این شربت، زعفران دم کرده را به قدری که در آب رقیق شود حل کنید و به آن شیرین‌کننده (شکر) اضافه کنید و خوب آن را هم بزنید. شما می‌توانید گلاب را نیز به این ترکیب اضافه کنید. پس از هم زدن بسیار زیاد و حل شدن کامل شکر، این شربت را در یخچال قرار دهید تا به خوبی خنک و آماده مصرف شود.
اگر تعداد مهمانان زیادی  و مراسم بسیار بزرگی دارید که تهیه این شربت برای شما غیرممکن است و یا حداقل شما را دچار زحمت می‌کند، اصلا نگران باشید! شرکتی در تهران به نام مهمانو که تخصص این مدل پذیرایی‌ها را دارد، در قالب بطری‌های زیبای تک نفره این شربت زعفران را تولید می‌کند. برای سفارش اگر ساکن تهران و یا کرج هستید، روی شربت زعفران تک نفره بزنید.

شربت زعفران تکنفره مهمانوبرای سفارش تماس بگیرید: 02188612613
شربت زعفران تکنفره مهمانو برای سفارش تماس بگیرید: ۰۲۱۸۸۶۱۲۶۱۳

 

شربت آبلیمو (لیموناد)

روش‌های متنوعی برای درست کردن این شربت وجود دارد؛ ولی چیزی که نباید فراموش شود آن است که طعم لیمو باید در این ترکیب قالب باشد، حتی شیرینی شکر!
لیمو‌های تازه را شسته و نصف کنید و آب آن را بگیرید. ترکیب را درون آب بریزید و هم بزنید. شیرین کننده (شکر) را به اندازه‌ای که هم ترشی لیمو را تا حدی از بین ببرد و شیرینی زننده نداشته باشد اضافه کنید و خوب هم بزنید.
شما می‌توانید گلاب و زعفران دم کرده را نیز به ابن ترکیب اضافه کنید، ولی گلاب متداول‌تر از زعفران در این شربت گوارا است. نکته قابل ذکر آن است که به این شربت باید بیشتر از شربت‌های دیگر شکر اضافه کنید تا گزندگی ترشی لیمو را خنثی کند.

مهمانو این محصول را نیز در سبد خود جای داده است، برای سفارش تعداد بالا روی شربت آبلیمو تک نفره بزنید.

شربت آبلیمو مهمانوبرای سفارش تماس بگیرید: 02188612613
شربت آبلیمو مهمانو برای سفارش تماس بگیرید: ۰۲۱۸۸۶۱۲۶۱۳

 

شربت تخم شربتی

تخم شربتی هم یکی از شربت‌های زیبای ایرانی است. متخصصان این شربت را به شدت برای رفع عطش توصیه می‌کنند. برای تهیه این شربت باید دانه‌های تخم شربتی را خریداری کنید. این تخم‌هارا داخل کاسه آبی بریزید و حداقل ۱۰ دقیقه به آن زمان دهید تا لعاب‌دار شود. تخم‌های لعاب‌دار را به گونه‌ای که شن‌ریزه‌ای همراه آن نیست جدا کنید و در ظرفی قرار دهید. تخم شربتی را در ظرفی بریزید و به آن آب اضافه کنید. در این مرحله می‌توانید به این شربت آب لیمو اضافه کنید، ولی اضافه نکردن آن نیز هیچ اشکالی ندارد. اضافه کردن لیمو، مستلزم آن است که شکر بیشتری نیز به این ترکیب اضافه کنید. زعفران دم کرده و گلاب هم گزینه‌های اختیاری برای افزودن به این شربت هستند.
مهمانو این شربت خوشمزه را همراه با خاکشیر ترکیب کرده، ما به شما توصیه می‌کنیم این کار را انجام دهید. برای سفارش این محصول لینک تخم شربتی تک نفره بزنید.

شربت تخم شربتی و خاکشیر مهمانوشماره سفارش: 02188612613
شربت تخم شربتی و خاکشیر مهمانو
شماره سفارش: ۰۲۱۸۸۶۱۲۶۱۳

شربت خاکشیر

دانه‌های خاکشیر را تهیه کنید و آن را در ظرف آب بریزید و کمی منتظر بمانید. پس از مدتی خاکشیر را از صافی عبور داده و چند بار بشویید. در پارچ چند لیوان آب بریزید و آرام آرام شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا شکر ته‌نشین نشود و به خوبی درون آب حل شود. سپس خاکشیر را به آب درون پارچ اضافه کنید و آن را به خوبی هم بزنید و درون یخچال بگذارید تا خنک شود.
در این مرحله می‌توانید گلاب را به شربت خاکشیر خود اضافه کنید. پس از اضافه کردن گلاب، آن را به خوبی هم بزنید و خنک کنید.
مهمانو این شربت را به همراه دانه‌های تخم شربتی ارائه می‌کند که ترکیبی عالی را می‌سازد. برای سفارش این شربت روی خاکشیر تکنفره بزنید.

شربت بهارنارنج

بهارنارنج همه مارو به یاد شیراز و بهار آن می‌اندازد. شربتی بسیار خوش بو و خوش طعم و مناسب ایام گرم سال است. برای درست کردن این شربت باید عرق بهارنارنج تهیه کنید و از آن برای تهیه این شربت استفاده کنید. شربت بهار نارنج را درون ظرفی بریزید و به آن آب را اضافه کنید. به این ترکیب شکر را به خوبی اضافه کنید و هم بزنید و سپس می‌توانید آب لیمو و زعفران دم‌کرده نیز اضافه کنید.
پس از مخلوط کردن این ترکیبات، این شربت را درون یخچال بگذارید تا به خوبی خنک شود.

شربت خیار سکنجبین

برای تهیه این شربت خوشمزه، ابتدا خیار را به خوبی پوستش را بکنید و رنده کنید. سپس شربت سکنجبین را درون ظرف بریزید و به آن آب را اضافه کنید. خیارهای رنده شده را به این ترکیب اضافه کنید و آب لیموی تازه را نیز به این شربت بیافزایید.
حالا یخ‌هارا درون این شربت بریزید تا خنک شود. این شربت معمولا برای مهمانی‌ها و محیط‌هایی است که مقداری صمیمیت در آن زیاد است.

شربت خیارسکنجبین
شربت خیارسکنجبین

شربت گلاب

گلاب که عصاره گل محمدی است، به خودی خود در انواع شربت‌ها رخ‌نمایی می‌کند. خود شربت گلاب دیگر نور علی نور است. آب را درون ظرف بریزید و به آن شکر اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا به صورت کامل حل شود و چیزی ته‌نشین نشود. گلاب را به این ترکیب اضافه کنید و هم بزنید. کمی زعفران دمی و یا آب لیمو تازه را می‌توانید به این ترکیب اضافه کنید تا خوش‌طعم‌تر شود.

نکته قابل ذکر برای تمام این شربت‌ها این است که می‌توانید آب را درون قابلمه بریزید و آن را روی اجاق گرم کنید و شکر را به آن اضافه کنید و در این شرایط، شکر راحت‎‌تر ئو بهتر در آب ترکیب می‌شود.
امیدواریم این شربت‌هارا یا خودتان درست و کنید و یا از مهمانو بخرید و از نوشیدن آن توسط خودتان و یا مهمانانتان لذت ببرید. برای سفارش از مهمانو نیز می‌توانید با شماره ۰۲۱۸۸۶۱۲۶۱۳ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا