مراسم ختم لاکچری چگونه برگزار می‌شود؟

اگر بخواهیم روراست باشیم، افرادی که اعتقادات مذهبی کمتری دارند و از طبقات بالای اقتصادی هستند، ترجیح زیادی دارند که مراسم ختم لاکچری برگزار کنند و سطح خانواده خود را به رخ مهمانان بکشند. همچنین با برگزاری مراسم ختم لاکچری به نوعی با توجه به ارزش‌های خود برای عزیز از دست رفته احترام بالایی قائل می‌شوند و اعتبار فرد فوت‌شده و خانواده خود را نشان می‌دهند. ما در اینجا برگزاری این مدل مراسمات را نه تایید و نه رد می‌کنیم و به عنوان خرده‌ فرهنگ قسمتی از جامعه خود می‌پذیریم و در این مطلب قصد داریم برای برگزاری این مراسم، کامل‌ترین مقاله ممکن را در اختیارتان قرار دهیم. پس همراه ما باشید.

میز تالار پذیرایی مراسم ختم لاکچری

زرق و برق مراسم ختم لاکچری

مراسمات ختم به شکل لاکچری دارای زرق و برق عجیب و غریبی است. یکی از بزرگترین نمود‌های زرق و برق در آن، انواع گل‌آرایی از میز ترحیم تا محل برگزاری مراسم رسمی است. از میز ترحیم لاکچری شروع می‌کنیم.

میز ترحیم لاکچری

میز ترحیم معمولا میزی است که در آن عکس عزیز از دست رفته با ربان مشکی کنار عکسش را روی میزی قرار می‌دهند و در اطراف آن با چند گل و خرما و … تزئین می‌کنند. اما در این مرحله از تشریفات مراسم ختم به شکل لاکچری با چند شاخه گل و چند شمع مشکی تمام نمی‌شود! از تیم گل‌آرایی حرفه‌ای و شمع‌آرایی حرفه‌ای باید دعوت شود تا به شکل اختصاصی و با تعداد زیادی گل میز را مزین کنند. این میز می‌تواند برای شما تا چندده‌میلیون تومان آب بخورد و از نظر هزینه نباید اصلا با آن مشکل داشته باشید، چون تازه این اول راه است. در ادامه چندین مورد از میز ترحیم لاکچری با گل‌آرایی و شمع‌آرایی حرفه‌ای را قرار می‌دهیم تا ایده بگیرید.

میز ترحیم لاکچری
میز ترحیم بسیار لاکچری

مراسم ختم لاکچری کجا برگزاری می‌شود؟

برای برگزاری مراسم ختم لاکچری یا می‌توانید تالار و باغ مجلل اجاره کنید و یا در بهشت زهرا مراسم را برگزار کنید. برای اجاره باغ و تالار لاکچری، بیرون شهر مخصوصا نزدیک لواسانات را پیشنهاد می‌کنیم، چون هم مکان‌های دنج‌تری دارند و هم سخت‌گیری‌های اماکن داخل شهری را ندارند.

برگزاری ختم لاکچری در بهشت زهرا

برای برگزاری مراسم ختم لاکچری در بهشت زهرا یا سایر آرامگاه‌ها انواع لوازم گوناگون وجود دارد. معمولا زیر پای مهمانان فرش و یا از آن بهتر چمن مصنوعی قرار می‌دهند. همچنین از گل‌آرایی برای میز ختم و همچنین تاج گل‌های بسیار لاکچری و زیبا استفاده می‌کنند. معمولا در اجرای مراسم به جای مداح و روحانی از خواننده مخصوص ختم لاکچری استفاده می‌کنند. همچنین مواردی دیده شده که این خواننده‌ها همراه آلات موسیقی حتی گیتار استفاده کنند ولی به طور رسمی استفاده از آلات موسیقی در بهشت زهرا ممنوع است و خواننده باید آهنگ خام را به شکل ضبط‌شده اجرا کند.

ولی به هر حال افرادی توانستند اجرای دف و نی داشته باشند. آهنگ‌هایی نظیر “بوی گل نیومد” و “برام هیچ حسی شبیه تو نیست” و “گلچین روزگار” نمونه‌های اجرای گروه‌های خوانندگی عرفانی مراسم ختم لاکچری است.

اجرای مراسم ختم لاکچری با دف و نی

اجاره سایه‌بان و صندلی و مبل راحت و شکیل دیگر بخش برگزاری مراسم حرفه‌ای در بهشت زهرا است. همچنین پک پذیرایی خوب برای پذیرایی مهمانان از بخش‌های برگزاری ختم لاکچری است. برای خرید روی پک پذیرایی ختم بزنید.

برگزاری مراسم ختم لاکچری در تالار و باغ

در تالار و باغ دست شما نسبت به بهشت زهرا و یا هر آرامگاه عمومی دیگری بسیار بازتر است، چون شکافت‌های اعتقادی با سایر افراد حاضر در آن محل وجود ندارد و شما می‌توانید اجرا و پذیرایی و شرایط رفاهی خیلی بهتری را مهیا کنید و مهمانان نیز می‌توانند راحت‌تر لباس بپوشند.

از گروه موسیقی کامل شامل نی و دف و حتی سایر آلات موسیقی ایرانی و فرنگی و خواننده می‌توانید استفاده کنید. شرایط پذیرایی نیز بسیار بهتر و راحت‌تر است و می‌توانید اقلام پذیرایی بیشتری و در حالت به مراتب بهداشتی‌تری در اختیار مهمانان قرار دهید. در ادامه به پذیرایی می‌پردازیم.

تالار مجللختم لاکچری

پذیرایی مراسم ختم لاکچری

در پذیرایی ختم لاکچری می‌توانید از کوکتل میوه لاکچری مانند تصویر زیر استفاده کنید.

کوکتل میوه مراسمات لاکچری

برای آبمیوه، حتما از آبمیوه طبیعی استفاده کنید، برای خرید آبمیوه طبیعی پرتقال کلیک کنید. همچنین می‌توانید از شربت آبلیمو طبیعی نیز استفاده کنید. دقت کنید که آبمیوه طبیعی علاوه بر لاکچری بودن، از نظر سلامت بودن، بسیار مفید است و این نکته از چشمان تیزبین مهمانان شما دور نمی‌ماند.

آب پرتقال طبیعی مهمانو
آب پرتقال طبیعی مهمانو

برای قسمت کیک و شیرینی پذیرایی مراسم ختم لاکچری، گزینه‌های زیادی روی میز شماست، ولی یکی از پیشنهادهای ما شیرینی قایقی است که مغز سراسر آغشته به کرم نوتلا دارد و بسیار شکیل و لاکچری است. همچنین انواع کیک بزرگ مخصوص را از شیرینی‌فروشی‌های معروف می‌توانید سفارش دهید که بپزند.

برای خرما و حلوای ختم، انواع تزئین‌های لاکچری وجود دارد. برای تهیه یکی از بهترین سینی‌های خرمای تزئین‌شده با حلوا روی سینی خرما و حلوا بزنید. این محصول بسیار لاکچری است و مراسم ختم لاکچری شما را کامل می‌کند.

مهمانداران مراسم ختم لاکچری

از باغ و تالارهایی استفاده کنید که مهمانداران آراسته به سبک هتل‌ها داشته باشند. این افراد در پذیرایی به شدت دقیق هستند و ادبیات بسیار فاخری دارند. همچنین انواع هماهنگی‌ها را با آن‌ها برای پذیرایی ویژه خود در نظر بگیرید.

مهمانداران ختم لاکچری

سیستم صوتی و نورپردازی حرفه‌ای

تالارها و باغ‌ها و حتی بهشت زهرا سیستم صوتی و بلندگو دارند ولی در بسیاری از مواقع کیفیت درجه یک در شان یک مراسم ختم لاکچری را ندارند. برای همین از گروه موسیقی عرفانی که قرار است اجرا داشته باشد و یا به طور جداگانه تجهیزات صوتی درجه یک را اجاره کنید. این تجهیزات صدا را با بالاترین کیفیت و بدون کمترین نویزی به گوش مهمانان شما می‌رسانند.

همچنین برای نورپردازی ویژه مجلس ترحیم و ختم بسیاری از تالارها و باغ‌ها امکانات و برنامه‌های ویژه‌ای دارند که حتما هنگام اجاره تالار و باغ به آن توجه کنید.

نورپردازی حرفه‌ای ختم لاکچری

ناهار و شام مراسم ختم لاکچری

برای ناهار و یا شام مراسم ختم هم برنامه ویژه‌ای داشته باشید. سعی کنید یکی از مراسمات سوم یا هفتم و یا چهلم را به صرف شام برگزار کنید. حتما هنگام اجاره تالار مجلل و باغ به کیفیت غذای آن‌ها توجه کنید و آن را تست کنید. میز ناهار خود را لاکچری و رنگی بچینید و سعی کنید از انواع دسر و کارامل و سالاد و ماست در آن استفاده کنید. همچنین حتما انواع کباب و جوجه کباب در میز سلف‌سرویستان وجود داشته باشند.

امیدواریم با این مطلب توانسته باشیم کمک کنیم مراسم ختم لاکچری خوبی برگزار کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا