انواع صبحانه نذری، ۱۳ پیشنهاد ویژه

معمولا وعده‌های ناهار، شام و یا میان‌وعده‌ها را به صورت نذری می‌دهند. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در کار خیر باید مدنظر قرار داد آن است که سراغ کارهایی برویم که کمتر کسی آن را انجام داده و به شدت در آن خلا احساس می‌شود؛ بنابراین ارائه صبحانه نذری می‌تواند یکی از همین کارهایی باشد که افراد بسیار کمتری سراغ آن رفته‌اند. شما نذر صبحانه را یا می‌توانید خودتان آماده کنید و یا صبحانه آماده را از مهمانو خریداری کنید. در این مطلب قصد داریم برای شمایی که نذر صبحانه دارید، چندین پیشنهاد ارائه کنیم تا دستتان به طور کامل باز باشد و بهترین صبحانه نذری مطابق بودجه و علاقه خود را ارائه کنید، پس با ما همراه باشید.

صبحانه نذری گرم باشد یا سرد؟

به طور کلی می‌توان صبحانه نذری را به دو دسته بزرگ گرم و سرد تقسیم‌بندی کرد. صبحانه گرم می‌تواند شامل مواردی مانند املت و عدسی و … و صبحانه‌های سرد هم می‌تواند شامل پنیر و خامه و … باشد. به طور کلی تجربه چندین ساله ما در ارائه صبحانه نذری نشان داده که ایرانیان علاقه زیادی به صبحانه گرم دارند، ولی صبحانه سرد نیز جایگاه خود را دارد، در ادامه، ابتدا پیشنهادهای صبحانه گرم و سپس صبحانه سرد را پیشنهاد می‌دهیم.

پیشنهادهای صبحانه گرم نذری

به طور کلی درست کردن صبحانه گرم، با این که بیشتر مورد پسند افرد است، ولی دردسر بسیار بیشتری دارد. اما نگران نباشید، شرکت مهمانو می‌تواند اقلام صبحانه نذری گرم شما را آماده کند و به حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن در محل توزیع نذری، تحویل شما دهد. در ادامه پیشنهادهای صبحانه گرم را فارغ از این که خودتان قصد درست کردنش را دارید و یا از مهمانو می‌خرید قرار دادیم:

۱-املت، محبوب‌ترین صبحانه گرم ایرانی

املت یکی از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی است. شاید بتوان این غذا را محبوب‌ترین صبحانه نذری گرم ایرانی دانست. سعی کنید املت به شکل یک‌نفره همراه با نان کافی ارائه شود. همچنین می‌توانید مواردی مانند نمک و پیاز را کنار املت بدهید. تا جایی که می‌توانید املت خود را گرم نگه دارید تا از دهن نیفتد.

املت برای صبحانه کاری
املت گزینه ردنشدنی صبحانه نذری

۲-عدسی، نذر صبحانه جالب

عدسی هم از آن نذرهایی است که می‌چسبد. مدل پختن عدسی خیلی مهم است؛ اگر ذره‌ای زود زیر آن را خاموش کنید، عدس‌ها سفت و نپخته می‌شود و اگر بیش از حد گرم شود، عدس‌ها له می‌شود. برای همین توصیه ما این است که آن را از بیرون تهیه کنید. عدسی را نیز در کاسه یک‌نفره ارائه کنید. نمک و آب لیمو همراه با عدسی فراموش نشود.

۳-کله‌ پاچه، صبحانه نذری چرب و خوشمزه

کله پاچه از آن صبحانه‌های خاطره‌انگیز است که اگر به شکل نذری به دست مردم برسد، تا مدت‌ها در مورد آن صحبت می‌کنند. به دلیل پیچیده بودن فاکتورهای مختلف درون کله پاچه از یک بلده کار برای تقسیم چشم و پاچه و مغز و زبان  و …. استفاده کنید تا رضایت و عدالت وجود داشته باشد. آبلیمو و نان سنگک کنار کله پاچه آن را تکمیل می‌کند. همچنین آب کله پاچه را نیز به افرادی که دوست دارند تلیت بخورند، دهید. البته این صبحانه مضر و بسیار چرب است و برای انتخاب این گزینه، سن و سال و سلامتی مهمانانتان را نیز لحاظ کنید.

۴-آش شله قلمکار، سنگین و خوشمزه برای صبحانه نذری

آش شله قلمکار را هم خیلی از افراد دوست دارند. این آش اقلام بسیار زیادی داشته و مدت پخت بسیار بالایی دارد؛ برای همین پختن آن بسیار پردردسر است و توصیه می‌کنیم برای خرید آماده آن، روی آش شله قلمکار یک نفره بزنید.

۵-حلیم، نذر صبحانه پرطرفدار

حلیم چه با گوشت قرمز و چه با گوشت سفید خوشمزه است. اگر خرید حلیم را ترجیح می‌دهید و یا خودتان درستش می‌کنید، دارچین و شکر را فراموش نکنید. همچنین شاید برای شما خیلی جالب است بدانید افراد زیادی، حلیم را با نمک دوست دارند، برای همین نمک همراه با حلیم را فراموش نکنید. حلیم نیز مانند آش شله قلمکار مدت پخت بالایی دارد و برای ارائه حلیم گرم در صبح برای صبحانه نذری، باید از شب پختن را شروع کنید.

حلیم تک نفره صبحانه را از مهمانو سفارش دهید
حلیم خوشمزه مهمانو

۶-تخم مرغ آبپز، صبحانه نذری کم طرفدار ولی سالم

تخم مرغ آبپز ممکن است به اندازه گزینه‌های قبلی برای نذر صبحانه مورد علاقه مردم نباشد، ولی بسیار سالم است. برای صبحانه، تخم‌مرغ‌ها را همان صبح برای آبپز شدن قرار دهید، زیرا اگر این کار را از شب قبل انجام دهید، تخم‌مرغ‌های آبپز شده سیاه می‌شوند! همچنین در قرار دادن تخم مرغ در دیگ آب، دقت کنید که نشکند. وقتی تخم مرغ را برای آبپز شدن در دیگ قرار دادید، بالای سر آن باشید تا نترکد و شکل بدی پیدا نکند. تخم مرغ حساسیت بالایی دارد و اگر حدود ۱۰ دقیقه در آب کاملا در حال  جوش قرار گیرد، کافی است.

تخم مرغ آبپز را همراه با نان خالی به دست مردم ندهید و همراه آن از گوجه و یا خیار استفاده کنید. همچنین نمک را در کنار تخم مرغ فراموش نکنید. مهمانو تخم آبپز همراه با گوجه ارائه می‌دهد.

۷-خوراک لوبیا

اگر قصد دارید با پختن لوبیا، نذر صبحانه خود را به جای آورید، ترجیحا خوراک لوبیا همراه با قارچ ارائه شود. این مورد را نیز همراه با نان، ترجیحا نان بربری و لیمو ارائه دهید. لوبیا چیزی نیست که همه آن را دوست داشته باشند و این نکته را نیز مدنظر قرار دهید.

۸-نیمرو، ساده و خوشمزه برای صبحانه نذری

با تخم مرغ و روغن و نمک می‌توانید این نذری ساده را طبخ کنید. نان و نمک که نیاز به گفتن ندارد باید همراه آن باشد و گرم بودنش بسیار مهم است. اگر بودجه محدودی دارید و یا وقتتان بسیار کم است، نیمرو یکی از بهترین گزینه‌های روی میز شماست.

۹-سوسیس تخم مرغ، نذر صبحانه خوشمزه

برای تهیه سوسیس تخم مرغ حتما از سوسیس باکیفیت و درصد گوشت بالا استفاده کنید تا به جای ثواب کردن، کباب نشوید! اکثر مردم سوسیس تخم مرغ دارای رب گوجه فرنگی را بیشتر دوست دارند، برای همین بهتر است قبل از قرار دادن سوسیس در تابه، رب بریزید. سوسیس‌ها را به قسمت‌های کوچک تقسیم کرده و اضافه کنید و در انتها تخم مرغ شکسته شده را درون تابه بریزید.

سوسیس تخم مرغ برای صبحانه با دستوری متفاوت

پیشنهادهای صبحانه سرد نذری

گزینه‌های سرد، فاکتورهای کلاسیک صبحانه ایرانی هستند، اگر نذر صبحانه شما قرار است به شکل سرد ارائه شود، برای شیک بودن و رعایت بهداشت حتی الامکان آن را به شکل صبحانه تک نفره ارائه کنید. در ادامه پیشنهادهای صبحانه نذری سرد را قرار دادیم:

۱۰-پنیر همراه با چیزی در صبحانه نذری

نذر صبحانه پنیر خود را با نان خالی ندهید. همراه آن از مواردی مانند گردو و خرما یا خیار و گوجه استفاده کنید. همچنین این صبحانه را به شکل پنیر تک نفره ارائه کنید.همراه با این قلم حتما چای و قند بدهید تا گلوی مهمانان اکرام شما خشک نشود. ترجیحا از پنیرهای خامه‌ای و چرب استفاده کنید.

۱۱_عسل و مربای نذر صبحانه

همراه با عسل و مربا حتما کره یا خامه نیز بدهید. محتویات داخل عسل و مربای تک نفره کم است، برای همین می‌توانید به هر کس دو تا بدهید. همچنین کره و یا خامه را نیز به شکل یک نفره ارائه کنید.

۱۲-حلوا شکری تک نفره برای صبحانه نذری

در نذر صبحانه می‌توانید حلوا شکری یک نفره عرضه کنید. حلوا شکری بسیار خوشمزه و مقوی است ولی مشکل آن این است که بسیار خشک است و حتما همراه آن باید یک فاکتور چرب و نرم دیگر و چای ارائه کنید. این گزینه متفاوت‌تر از گزینه‌های قبلی است. کرم ارده یکی از مواردی است که می‌توانید در نذر صبحانه حلوا شکری خود بدهید.

حتی عکسش هم آدم را جذب می‌کند

۱۳-کرم کاکائو، نذر صبحانه چرب و خوشمزه

کمتر کسی است که عاشق کرم کاکائو صبحانه مخصوصا نوتلا و فرمند نباشد. شاید مشکل شما این باشد که این محصول به شکل یک نفره ارائه نمی‌شود و در خوردن آن کثیف‌کاری می‌شود! اما نگران نباشید! کاکائو صبحانه تک نفره را مهمانو دارد و اگر در تهران یا کرج باشید، آن را به راحتی می‌توانید تهیه کنید.

امیدواریم با پیشنهادهای خود برای صبحانه نذری تونسته باشیم در ثواب شما از این کار خیر شریک باشیم. اگر در تهران و کرج هستید و قصد دادن نذر صبحانه دارید برای مشاوره حتما با مهمانو به شماره ۰۲۱۸۸۶۱۲۶۱۳ تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا