نحوه برگزاری جشن یلدا در سازمان‌ها

چیزی که یلدا را نسبت به سایر جشن‌ها متمایز می‌کند، ایرانی بودن آن است. در واقع یلدا ما ایرانیان را نسبت به سایر ملت‌های دنیا متمایز می‌کند و برای همین چه در بعد فردی و چه سازمانی باید نگاه بسیار ویژه‌ای به آن داشت. یکی از این نگاه‌های ویژه، هدایای شب یلدا سازمان‌ها و نحوه برگزاری جشن یلدا در سازمان‌ها است. در این مطلب به طور کامل به شما آموزش می‌دهیم، چگونه یلدای خاطره‌انگیزی در شرکتتان رقم بزنید و برگزاری جشن یلدا در سازمانتان را مدیریت کنید.

لباس تم یلدا بپوشید

اگر صمیمیت در سارمانتان وجود دارد و فرهنگ‌های خشک و رسمی وجود ندارد، از پرسنلتان بخواهید در روز برگزاری جشن یلدا لباس‌هایی به رنگ انار و هندوانه بپوشند تا قشنگ حال و هوای جشن را، یلدایی کنند. همچنین شرکت می‌تواند کلاه‌هایی برای آقایان و شال‌هایی برای خانم‌ها با طرح یلدا تهیه کند. این قسمت برگزاری جشن یلدا اختیاری است و به همه سازمان‌ها توصیه نمی‌شود.

لباس تم یلدا

افراد خوش‌صدا آواز بخوانند

از همکاران خوش‌صدای خود بخواهید خود را آماده کنند تا در جشن یلدای سازمانتان یک دهن بخوانند. همچنین از افرادی در سازمانتان که نوازندگی بلد هستند، بخواهید روز جشن با سازهایشان بیایند و همراه خوانندگی همکارشان بنوازند.

بازی‌های دسته‌جمعی در جشن یلدا انجام دهید

بازی‌های مانند پانتومیم انجام دهید. همچنین مسابقه‌های مافیا و ماست‌خوری نیز در برخی از سازمان‌ها انجام می‌دهند، ولی این بازی‌ها را به همه توصیه نمی‌کنیم. علاوه بر این می‌توانید برای برنده‌های این بازی، جوایزی در نظر بگیرید و برای بازنده‌ها هم تنبیه‌های بانمکی مانند شستن ظرف‌های شرکت در نظر بگیرید.

یکی از مدیران خوش‌مشرب حافظ‌خوانی کند

در برگزاری جشن یلدا حواستان به حفظ سنت‌های گذشته یلدایی‌مان هم باشد. یکی از مهم‌ترین رسوم ما ایرانیان در شب یلدا حافظ‌خوانی است. برای همین از فردی که روی کلام و اشعار حافظ تسلط دارد و غزل‌های حضرت حافظ را با عمق جان می‌‌خواند، بخواهید چند غزلی شما را میهمان حضرت حافظ کند و مراد شاعر از شعر را بگوید.

آهنگ‌های یلدایی بگذارید

آهنگ‌های مناسب شب یلدا بگذارید و فضای شرکتتان را شاد و یلدایی کنید. همچنین می‌توانید از همکاران خود بخواهید با آهنگ متناسب جو سازمانتان همراهی کنند. به همین منظور از قبل اسپیکر و بلندگو بزرگی که صدای خوبی دارد را تهیه کنید تا صدای آهنگ در کل فضای محل کارتان بپیچد.

دیوار یادگاری یلدایی درست کنید

یک دیوار سفید و یا تخته سیاه را تهیه کنید و از همکارانتان بخواهید با ذکر نامشان، یک جمله یادگاری در مورد یلدا خطاب به بقیه همکارانشان بنویسند. سپس از آن دیوار عکس بگیرید و آن را به عنوان یادگاری نگه دارید. علاوه بر این، می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی از تصویر دیوار یادگاری یلدایی استفاده کنید و فرهنگ سازمانی بالای خود را به رخ دیگران بکشید.

جشن یلدا، بهانه‌ای برای کمک کردن و کادو دادن

ممکن است همکارتان تازه صاحب فرزند شده باشد، تازه ازدواج کرده باشد و یا در مضیقه شدید مالی باشند. جشن یلدای سازمانتان را بهانه کنید و از همکارانتان پول جمع کنید و در قالب کارت هدیه و یا خرید کالایی هدیه دهید. معمولا خدمتکاران هر شرکت، افراد زحمت‌کشی هستند که شرایط مالی مساعدی ندارند، برای همین، یکی از گزینه‌ها، برای شیرین کردن کامشان در جشن یلدا هستند. این قسمت از برگزاری جشن یلدا بهتر است بر عهده یکی از همکاران معمولی باشد و رنگ و بوی مدیریتی نداشته باشد تا احساس همدلی بهتری ایجاد کند.

هدیه دادن در مراسمات از سنت‌های نیکوی ایرانیان است

سخنرانی مدیران در مورد اهداف سازمان و تلاش همکاران

یکی از مدیران ارشد سازمان می‌تواند در صحبت‌های کوتاه در حد چند دقیقه در مورد اهداف سازمان صحبت کند و فرصت جمع شدن همه اعضای شرکت را غنیمت بشمارد و مسیر درست حرکت سازمان را نشان دهد و از تلاش همه برای رسیدن به آن هدف تشکر کند. باید نهایت دقت را داشته باشید، این سخنان به قدری طولانی نباشد که فضای جشن را تحت تاثیر قرار دهد.

پک یلدای سازمانی برای پرسنل تهیه کنید

شاید بتوان گفت مهم‌ترین و سخت‌ترین قسمت برگزاری جشن یلدا در سازمان، تهیه پک یلدا سازمانی است. حالا سوال اینجاست معمولا در این پک چه اقلامی قرار می‌گیرد؟

آجیل شب یلدا

مگر می‌شود در برگزاری جشن یلدا خبری از آجیل نباشد؟ معمولا با توجه به توان مالی سازمان سعی در تهیه آجیل می‌کنند. ولی توصیه ما این است که آجیل چهارمغز درجه یک برای پرسنلتان تهیه کنید. آجیل را می‌توانید در ظرف‌های جذاب و قشنگ تقدیم همکارانتان کنید.

آجیل چهارمغز توصیه شده در برگزاری جشن یلدا

انار شب یلدا

انار را هم می‌توانید به شکل کامل و هم به شکل دان شده ارائه کنید. انار دان‌شده برای شرایطی است که می‌خواهند در همان جایی که پک یلدا سازمانی را گرفتند، صرف کنند و میوه کامل برای شرایطی است که پک یلدا برای بردن به خانه باشد.

باسلوق و انواع شیرینی‌های یلدایی

مگر می‌شود جشنی باشد و کام مهمانانش را شیرین نکرد؟ باسلوق و انواع شیرینی‌ها با طرح انار و هندوانه تهیه کنید و به پرسنلتان دهید. مطمئن باشید کسانی که کامشان را شیرین کردید، با دلسوزی به خرج دادن در عملکردشان کام شما را شیرین خواهند کرد.

هدایای ماندگار برای یلدا بدهید

تا اینجای کار همه موارد خوردنی بودند. اقلام خوراکی دیر یا زود تمام می‌شوند و اثری از آن‌ها نخواهد ماند. برای همین توصیه می‌کنیم در برگزاری جشن یلدا در کنار موارد گفته شده، هدیه و یا هدایایی دهید که ماندگار باشند و هروقت پرسنلتان از آن استفاده کرد، شما را به نیکی یاد کند. دستبند طلا برای خانم‌ها و یک عطر خوب برای آقایان، می‌توانند گزینه‌هایی باشند یلدای سازمانتان را متفاوت کنند. همچنین ماگ، شات اسپرسو، ترمه و جعبه موزیکال همه می‌توانند گزینه‌های شما برای جاودانه شدن در قلب پرسنلتان باشد.

تهیه پک یلدا کاری سخت و پیچیده است و ممکن است در نهایت و بعد از کلی زحمت هم کیفیت دلخواه شما را نداشته باشد، برای همین بهتر است کار را بسپارید به کاردان!

پک یلدا سازمانی نفیس مهمانو (برای خرید روی عکس کلیک کنید)

پک یلدا سازمانی را از کجا تهیه کنیم؟

شرکت مهمانو، سال‌های تجربه حرفه‌ای در پک یلدای سازمانی دارد. این شرکت انواع پک‌های یلدا در قیمت‌های متفاوت را تهیه کرده و شما می‌توانید با توجه به سلیقه و بودجه خود، آن را تهیه کنید. برای خرید روی پک یلدا سازمانی کلیک کنید.

همچنین مهمانو یک پک یلدای نفیسی را تهیه کرده که اگر قصد دارید خودتان را برای همیشه در قلب همکارانتان با برگزاری جشن یلدا حک کنید و به‌یادمانی‌ترین هدیه عمرشان را دهید روی پک یلدا سازمانی نفیس مهمانو کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا