افطاری لاکچری به مهمانان خود چه چیزی بدهیم؟

در روایات افطاری دادن ثواب فراوانی دارد و توصیه شده که حتما افطاری بدهید. افطار چه ساده باشد و چه لاکچری، مورد قبول واقع می‌شود، ولی ما خودمان گاهی دوست داریم فراتر از معمولی بودن عمل کرده و یک پذیرایی را به‌یادماندنی کنیم. همین موضوع باعث شده که در این مطلب سعی کنیم به شما به طور کامل یاد دهیم، چگونه یک افطاری لاکچری به مهمانان خود بدهید و چه چیزی افطاری شما را در ذهن‌ها جاودانه می‌کند، همراه ما باشید و به دقت ادامه این مطلب را بخوانید.

پایه‌های یک افطاری چیست؟

معمولا سعی می‌کنند در یک افطاری موارد زیر را حتما قرار دهند:

۱-نوشیدنی گرم

نوشیدنی‌های گرم در یک افطاری حتما لازم می‌شود، زیرا متخصصان توصیه کردند هنگام باز کردن روزه، برای رفع عطش بهتر است از نوشیدنی‌های گرم به جای نوشیدنی سرد استفاده کرد.

نوشته های مشابه

۲-نان

وجود نشاسته و غلات در وعده افطاری ضروری به نظر می‌رسد، زیرا بعد از چندین ساعت غذا خوردن، قند خون کاهش پیدا می‌کند و برای همین وجود موادی که کالری و قند داشته باشد برای بدن لازم است.

۳-میان‌وعده و غذای گرم

وجود یک میان وعده و غذای گرم با حجم کم برای روزه‌دار بسیار مناسب است، همچنین توصیه می‌شود سایر مواد غذایی افطاری به قدری باشد که مهمانان میل به خوردن این غذا داشته باشد.

۴-سبزی خوردن

وقتی بالای ۱۰ ساعت روزه هستید، بدن نیاز به فیبر پیدا می‌کند و چه چیزی بهتر از سبزی خوردن؟ همچنین سبزی در کنار نان و پنیر بسیار می‌چسبد.

سبزی خوردن برای افطار مهمانو شماره سفارش: ۰۲۱۸۸۶۱۲۶۱۳
سبزی خوردن برای افطار مهمانو

۵-شیرینی

زولبیا و بامیه از پرطرفدارترین شیرینی‌های افطاری هستند، کربوهیدرات علاوه بر سرحال کردن افراد، بسیار خوشمزه است.

۶-خرما

وجود خرما در افطار به یک عرف عمیق در فرهنگ ایرانی تبدیل شده است. خوبی خرما این است که هم می‌توان به عنوان شیرین‌کننده استفاده کرد و هم مفید بوده و ضررهای شیرینی را ندارد. معمولا بین انواع خرما، مدل “رطب” پرطرفدارتر است.

۷-نوشیدنی خنک

در کنار نوشیدنی گرم، وجود نوشیدنی خنک می‌تواند سفره افطار شما را گوارا کند. معمولا از آب معدنی در افطاری‌های عادی استفاده می‌کنند.

حالا سوال اینجاست:

فاکتورهای افطاری لاکچری به چه شکل است؟

خلاقیت و تنوع در افطاری لاکچری بالاست، ولی در اینجا، مهم‌ترین ایده‌های افطاری لاکچری را برای تک‌تک پایه‌های یک افطاری بیان می‌کنیم:

افطاری لاکچری مهمانوشماره سفارش: ۰۲۱۸۸۶۱۲۶۱۳
افطاری لاکچری مهمانو

نوشیدنی گرم افطاری لاکچری

شما می‌توانید از انواع قهوه و نسکافه برای نوشیدنی گرم استفاده کنید. پیشنهاد ما برای این نوشیدنی، قهوه عربی درصد بالا است. همچنین نوشیدنی‌های پرطرفداری مانند هات‌چاکلت و کاپوچینو می‌توانند در گزینه‌های شما قرار داده شود. همچنین می‌توانید از انواع نوشیدنی گرم که پایه‌های شکلات استفاده می‌کنند، بهره ببرید.

نان افطاری لاکچری

جدا از لاکچری بودن و یا نبودن، نان سنگک برای افطار می‌تواند از نظر سلامتی یکی از بهترین گزینه‌ها باشد؛ اما به طور کلی وجود نان تست در کنار چیزی مثل کرم ارده بسیار دلنشین است. همچنین می‌توانید از ساندویچ‌های آماده به عنوان افطاری لاکچری استفاده کنید، مثلا ساندویچ کلاب کالباس پنیری می‌تواند یک گزینه عالی و لاکچری و خوشمزه باشد. سعی کنید مانند مثالی که آوردیم از ساندویچ‌های با حجم کم استفاده کنید؛ چون هم حالت باکلاس و مینیمال دارد و هم به علت وجود فاکتورهای زیاد در مواد غذایی، اصراف کم می‌شود.

میان وعده افطاری لاکچری

شله زرد برای افطار با پخت و برنج مناسب و تزئین عالی می‌تواند یک افطاری لاکچری عالی باشد. برای تزئین توصیه می‌کنیم از دارچین و خلال پسته و بادام استفاده کنید. یکی دیگر از مواردی که برای غذای افطاری لاکچری پیشنهاد می‌دهیم، حلیم است. حلیم را مهمانان شما می‌توانند همراه نمک و یا شکر تک نفره میل کنند. حلیم را نیز همراه با دارچین می‌خورند.

اگر واقعا دوست دارید مهمانان مراسم افطاری خود را خوشحال کنید، یک گزینه عالی می‌خواهیم به شما معرفی کنیم؛ آش شله قلمکار یکی از گزینه‌هاییست که واقعا مهمانان را سورپرایز می‌کند.

همچنین انواع سوپ مانند، سوپ تره فرنگی، سوپ قارچ و سوپ جو می‌تواند کاندیدای قرار گرفتن در سفره افطاری لاکچری شما باشد.

فیبر افطاری لاکچری

در کنار سبزی خوردن، توصیه می‌کنیم انواع میوه را در افطاری خود قرار دهید. مثلا وجود موز در سفره افطار بسیار سفره شما را شکیل می‌کند. موز شسته شده را می‌توانید به صورت آماده از مهمانو خریداری کنید. همچین سیب و خیار و انواع میوه‌های دیگر نه به اندازه موز، ولی می‌توانند افطاری شما را لاکچری کنند.

جدا از میوه کامل، یک گزینه بسیار شیک می‌تواند میوه خرد شده باشد. در این روش شما میوه‌ها را تهیه می‌کنید و آن را می‌شویید و پوست می‌کنید و به شکل تکه‌هایی به اندازه بند انگشت درمی‌آورید و با یک چنگال به مهمانان خود ارائه می‌دهید. برای یادگیری چینش میوه می‌توانید مطلب نحوه پذیرایی میوه ما را مطالعه کنید.

شیرینی و کیک افطاری لاکچری

به شما توصیه می‌کنیم به جای زولبیا و بامیه از کیک و شیرینی کم‌شیرین‌تر و لاکچری استفاده کنید. شما می‌توانید انواع شیرینی نظیر پای آناناس را در سفره افطار خود قرار دهید. انواع مافین به خصوص مافین شکلاتی می‌تواند گل سرسبد افطاری لاکچری شما باشد. همچنین شیرینی نوتلا قایقی یکی از بهترین و خوشمزه‌ترین شیرینی‌های افطاری می‌تواند باشد که مغز کاملا نوتلایی دارد.

خرمای افطاری لاکچری

خرمای شما هم حتی می‌تواند لاکچری باشد. مثلا پک خرما و گردو و بامیه مهمانو یک گزینه بسیار شیک برای افطار است. علاوه بر این خرما تزئین‌شده با حلوا می‌تواند بسیار زیاد به لاکچری شده سفره شما کمک کند.

نوشیدنی خنک افطاری لاکچری

در کنار آب معدنی، انواع شربت و آبمیوه لاکچری را می‌توانید در افطاری خود قرار دهید. یکی از این موارد آب هویج طبیعی و یا آب سیب طبیعی است. همچنین آب پرتقال طبیعی یک نفره پذیرایی شما را می‌تواند فوق لاکچری کند. در کنار این موارد، انواع شربت، مانند شربت زعفران می‌تواند مانند طلا در سفره افطار شما خودنمایی کند. همچنین تخم شربتی می‌تواند یکی از گزینه‌های شما باشد. شربت طبیعی لیموناد علاوه بر لاکچری بودن، به رفع عطش روزه‌داران کمک کرده و یکی از مواردی است که ما آن را توصیه می‌کنیم.

شربت زعفران مهمانو شماره سفارش: 02188612613
شربت زعفران مهمانو

آجیل درجه یک

وجود آجیل باکیفیت و دانه‌های مقوی می‌تواند تکمیل‌کننده پک افطاری شما باشد. بادام هندی، فندق، بادام درختی و پسته از مواردی هستند که می‌توانند یک آجیل چهارمغز درجه یک را تشکیل بدهند.

امیدواریم این مطلب به شما کمک کرده باشد که افطاری لاکچری خوبی برای سازمان خود و یا مهمانان خود تدارک ببینید، اگر در تهران و کرج و یا اطراف آن‌ قرار دارید، می‌توانید تمام اقلام این افطاری لاکچری را به طور کاملا آماده و درجه یک از مهمانو سفارش دهید، برای سفارش کافیست با ۰۲۱۸۸۶۱۲۶۱۳ تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا