بسته میوه ترحیم و پذیرایی از میهمانان

ایرانیان به مهمان نوازی معروف هستند و در هر مراسمی سعی می کنند به بهترین شکل از میهمانان خود میزبانی کنند. مراسم ختم نیز با اینکه مراسمی اندوهگین و آکنده از غم و رنج است اما رسم مهمان نوازی حکم می کند پذیرایی خوبی از میهمانان صورت بگیرد. معمولا برای مراسم ختم بسته میوه تهیه می شود که میزبانی آسان تر و سریع تر انجام شود. اگر می خواهید بدانید در تهیه بسته میوه چه مواردی مهم است و چگونه می توانید این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید با ما همراه باشید. همچنین برای خرید پک پذیرایی آماده برای این مراسم، روی پک پذیرایی ختم بزنید و یا با ۰۲۱۸۸۶۱۲۶۱۳ تماس بگیرید.

خیرات میوه برای اموات 

شما هر چیزی را از جمله آبمیوه بسته بندی، شیرینی تک نفره، خرما و حلوا و … را می‌توانید خیرات کنید؛ ولی هیچ چیز به اندازه میوه برای سلامتی مفید نیست و برای همین توصیه می‌کنیم برای خیرات، میوه را انتخاب کنید. در خیرات میوه به این نکته دقت کنید تا میوه داخل پک باشد و به صورت بدون حفاظ در فضای آزاد به افراد ندهید، زیرا هم زیبا نیست و از نظر بهداشتی مشکل دارد. از آن جا که تهیه میوه و پک خالی و کارد پلاستیکی سخت است، ما خرید از مهمانو را پیشنهاد می‌دهیم. برای خرید میوه از مهمانو، روی پک میوه ختم بزنید.

بسته بندی خیرات برای اموات

همانطور که در بالا نیز اشاره شد با استفاده از این پک پذیرایی ساده تر، سریع تر و  و آسان تر خواهد شد و از ریخت و پاش نیز کاسته می شود. اگر مراسمی در مساجد باشد می توان از این بسته ها استفاده کرد و نیاز به نظافت مساجد پس از مراسم را تا حد زیادی کم کرد. با استفاده از بسته میوه می توانید اطمینان حاصل کنید که از تمامی میهمانان پذیرایی کرده اید و کسی فراموش نشده است. برای خیرات نیز می توانید از بسته میوه استفاده کنید و به راحتی در میان نیازمندان پخش کنید.

پذیرایی ترحیم آماده مهمانو
میوه ترحیم

چه چیزهایی را باید در بسته میوه جای دهید؟

۱-می توانید از میوه هایی که ماندگاری خوبی دارند استفاده کنید مانند موز و سیب و خیار. برخی میوه ها نیز به این خاطر که در تمامی فصول در دسترس هستند غالبا استفاده می شوند

۲-اگر می خواهید پذیرایی بهتری انجام دهید سعی کنید چند مورد از میوه های فصل را هم در پک قرار دهید. می توانید از میوه های فصلی مانند هلو، گیلاس، توت فرنگی و هر میوه دیگری که ماندگاری مناسبی دارد استفاده کنید.

۳-معمولا به جز میوه می توانید آب میوه هم در پک قرار دهید. ولی بسته میوه اهمیت بالاتری دارد.

۴-هنگام آماده کردن پک میوه مراسم ختم، حلوا و خرما را فراموش نکنید. همانطور که می دانید ایرانیان معمولا فاتحه خواندن را با خرما و حلوا همراه می کنند. می توانید حلوا را تزیین کنید. در ماه رمضان نیز برای احترام و ادب بیشتر، یک لقمه نان و پنیر در کنار سایر موارد قرار دهید.

۵-در بسته حتما دستمال کاغذی و کار و چنگال قرار دهید که میهمانان در صرف میوه ها و سایر اقلام راحت باشند.

۶-اگر پک را برای مراسم رسمی و اداری و جلسات تهیه می کنید می توانید قهوه، چای یا آجیل را هم استفاده کنید اما برای مراسم ختم از این موارد استفاده نکنید.

بسته میوه ترحیم باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

اگر دوستدار طبیعت هستید از بسته بندی های قابل بازیافت استفاده کنید که به طبیعت نیز آسیب نرسد. ظروف یکبار مصرف زیادی در قالب های متفاوت در بازار وجود دارد که غالبا نیز شفاف هستند. جنس این ظرف ها از طلق است و عموما به آن ها لانچ گفته می شود. می توانید از این ظروف استفاده کنید و نگران برخورد مردم نیز نباشید زیرا استفاده از این ظروف تا حد زیادی بین مردم جا افتاده است. بسته میوه شما باید طبیعت را دوست داشته باشد.

میوه بسته بندی شده مهمانو
بسته میوه ترحیم

سالم بودن محتویات درون بسته ترحیم

برای آنکه خیالتان از اینکه پذیرایی مناسبی داشته اید راحت باشد از شرکت های معتبر خرید کنید. از تاریخ انقضا و سلامت نوشیدنی های داخل پک اطمینان حاصل کنید. بهتر است آب میوه های پاستوریزه ای را بخرید که قبل از مراسم لازم نباشد در یخچال قرار بگیرند. درباره میوه ها نیز از میوه هایی با ظاهر خوب و مناسب استفاده کنید و قبل از مراسم آن ها را در یخچال قرار ندهید.

نحوه صحیح پذیرایی در مراسم ختم

در طول مراسم ختم با چای و نوشیدنی و انواع خوراکی ها از میهمانان پذیرایی می شود اما بسته میوه در پایان مراسم به میهمانان تقدیم می شود. برای اینکه پذیرایی خوبی داشته باشید می توانید این پک ها را در نزدیکی درب خروج و روی یک میز قرار دهید. برخی افراد برای آرامش روح فرد از دست رفته و تسلی خاطر بازماندگان در کنار پک میوه از کتاب ادعیه و قرآن مجید نیز استفاده می کنند. در هر صورت فراموش نکنید که هنگام خروج میهمانان از آن ها تشکر کنید و بسته هایی که آماده کرده اید را با ادب و احترام به آن ها تقدیم کنید. بهتر است بستگان درجه یک مرحوم این کار را انجام دهند و از حضور افراد صمیمانه قدردانی کنند.

همه می دانیم که غم از دست دادن عزیز چقدر سخت است و حضور در کنار خانواده مصیبت دیده چقدر می تواند در کنار آمدن با این موضوع به آن ها کمک کند. اغلب روانشناسان نیز توصیه می کنند در این موارد حامی خانواده آسیب دیده باشیم.

خوشبختانه ایرانیان در چنین مواقعی به فکر هم نوعان خود هستند و سعی می کنند در حد توان از آن ها حمایت کنند به همین خاطر نیز در مراسم ختم تعداد میهمانان زیاد می شود و برای پذیرایی بهتر و آسان تر می توان از بسته میوه ترحیم استفاده کرد. ادب و میهمان نوازی حکم می کند به خوبی از میهمانان پذیرایی شود. در پک میوه ترحیم باید حداقل ۴ نوع میوه، آب میوه، دستمال کاغذی و قاشق و چنگال یکبار مصرف قرار داشته باشد. میزبان می تواند مطابق میل خود از حلوا، خرما یا هر مورد مناسب دیگری نیز استفاده کند.

 

جهت سفارش و مشاوره بسته پذیرایی می توانید با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۶۱۲۶۱۳ تماس حاصل نمایید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا