پذیرایی سر مزار باید چگونه باشد؟

گاهی اوقات ممکن است مراسم ختم خود را در مسجد و سالن بگیرید و برخی اوقات نیز احتمالا مراسم خود را در سر مزار برگزار می‌کیند. قاعدتا پذیرایی سر مزار سختی‌های بیشتری نسبت به پذیرایی در یک مکان بسته دارد و باید به این نکته توجه داشت. این مطلب به شما کمک می‌کند به طور تمام و کمال و بدون مشکل مراسم سر مزار عزیز از دست رفته را برگزار کنید و پذیرایی سر مزار را انجام دهید؛ برای همین تا انتهای مطلب همراه ما باشید و به دقت به نکات آن توجه کنید.

چه مراسماتی را در خود آرامگاه برگزار کنیم؟

جواب این سوال کاملا بستگی به خودتان دارد، ولی معمولا یکی از مراسم‌های سوم و یا هفتم را در آرامگاه می‌گیرند. تشییع جنازه هم در آرامگاه برگزار می‌شود. برای همین تا روز هفتم باید آمادگی دو بار پذیرایی سر مزار را داشته باشید. برخی افراد  مراسم چهلم و سال را نیز سر مزار برگزار می‌کنند.

مشکلات برگزاری مراسم در مزار چیست؟

برگزاری مراسم در سر مزار مشکلات زیادی دارد که باید آن‌ها را تک به تک حل کنید.

آفتاب سوزان قبرستان

یکی از مشکلات، آفتاب سوزان آرامگاه است. برای این مشکل سعی کنید یا زمان برگزاری مراسم سر مزار را به زمان غروب آفتاب موکول کنید و یا سایه‌بان از آرامگاه اجاره کنید و بالای سر مهمانان خود بگسترانید. همچنین به دلیل گرما، اکثر مهمانانتان احساس تشنگی شدید می‌کنند و تهیه آب معدنی را فراموش نکنید. برای تهیه آب معدنی در تعداد زیاد روی خرید آب معدنی بزنید. علاوه بر این موارد، سعی کنید همراه خود سطل و یا تشت بزرگ پر از یخ بیاورید تا آب معدنی و سایر نوشیدنی‌هایتان را داخل آن بگذارید تا حس مطلوبی را به مهمانانتان بدهید. اگر می‌توانید چندین پنکه بیاورید تا به مهمانان باد بزند.

سایبان در قبرستان
سایبان در قبرستان

گرد و خاک آرامگاه

مورد بعدی از مشکلات برگزاری مراسم در قبرستان، وجود گرد و خاک زیاد به دلیل خاکی بودن مکان دفن متوفیان جدید است. برای همین از مواد غذایی به صورت باز استفاده نکنید و از پک بسته برای پذیرایی استفاده کنید. برای دیدن مدل پکی که باید استفاده کنید، روی پک ترحیم بزنید. همچنین حلوا و خرما را در سینی بگذارید و روی آن نایلون بکشید، برای دیدن مثال روی سینی حلوا و خرما کلیک نمایید.

کثیف بودن دست مهمانان

یکی از دیگر مشکلات پذیرایی سر مزار، کثیف و خاکی بودن دست مهمانان است. امکان استفاده از آب و صابون برای همه وجود ندارد، برای همین توصیه می‌کنیم در پک پذیرایی ختم هرکس از پد الکی استفاده کنید و یا اسپری الکل را به صورت عمومی در اختیار همه قرار دهید. همچنین قرار دادن دستمال کاغذی را در پذیرایی سر مزار فراموش نکنید.

زباله‌های تولیدشده

زباله‌هایی که تولید می‌شود و روی زمین پرتاب می‌شود، دیگر دردسرهای پذیرایی در آرامگاه است. برای آن که متوفی شما مدیون نباشد، حتما چندین کیسه بزرگ زباله همراه داشته باشید تا بعد از برگزاری مراسم، زباله‌های و ظروف یکبار مصرف را از روی زمین جمع کنید و همچنین به مهمانان خود توصیه کنید که زباله‌های خود را داخل آن بگذارند.

جای نشستن در سر مزار

از بزرگترین معضل‌های پذیرایی سر مزار، نبودن جای مناسب برای نشستن مهمانان به خصوص افراد مسن و یا دارای ناتوانی و ضعف است، برای همین حتما تعداد زیادی صندلی کرایه کنید و بالای آن سایه‌بان قرار دهید، همچنین اطراف محل خاکسپاری متوفی زیرانداز بیاندازید تا افرادی که می‌خواهند در نزدیک قبر باشند و فاتحه بخوانند، دچار مشکل نشوند.

نبود سیستم صوتی

دیگر مشکل برگزاری مراسم در برگزاری مراسم در آرامگاه، نبودن سیستم صوتی برای مداح است و به همین جهت یا سیستم را خودتان باید کرایه کنید و یا از مداح بخواهید همراه خود بیاورد.

توصیه‌هایی برای بهبود پذیرایی سر مزار

برای پذیرایی سر مزار بر اساس تجربیات چندین ساله خود در برگزاری صدها مراسم ختم توصیه‌هایی داریم که می‌تواند به شما کمک کند:

  • پذیرایی به شکل کاملا بهداشتی و بسته و به صورت پک ختم در اختیار مهمانان خود قرار دهید.
  • به مهمانان به محض ورود به مراسم، پک پذیرایی را بدهید و برای نشستن راهنمایی کنید.
  • سعی کنید حتما چند مدل مواد قندی در پک خود قرار دهید، چون به دلیل غم و گریه زیاد ممکن است فشار خیلی از مهمانانتان بیافتد و دچار مشکل شوند.
  • در آرامگاه جای پذیرایی شام و ناهار نیست و اگر قصد دارید غذا بدهید توصیه می‌کنیم به صورت غذای بیرونبر آماده غذا را اختیارشان قرار دهید.
  • تا جایی که می‌توانید از ظروف یکبار مصرف استفاده کنید و بهداشت را از این نظر رعایت کنید.
  • برای افرادی که نتوانستند حضور پیدا کنند و از بستگان نزدیک هستند، پک پذیرایی تدارک ببینید تا متوفی شما از ثواب فاتحه آن‌ها بی‌بهره نماند.
  • نوشیدنی‌های خود را تا قبل از اعزام برای پذیرایی سر مزار داخل یخچچال بگذارید و پس از عزیمت درون یخ بگذارید تا خنگ و گوارا بماند.

در پک ترحیم پذیرایی سر مزار چه اقلامی قرار دهیم؟

حالا سوال اینجاست که در پذیرایی سر مزار چه مواردی قرار دهیم تا کامل باشد؟

 پک پذیرایی ترحیم مهمانو شماره سفارش 02188612613
پک پذیرایی ترحیم مهمانو

میوه پذیرایی سر مزار

میوه حتما باید در پک آرامگاه شما موجود باشد. معمولا موز میوه‌ای است که مورد علاقه همه است و شما می‌توانید به صورت کاملا آماده موز شسته شده مجلسی بدون لک را با زدن روی خرید موز مجلسی بخرید. دیگر میوه‌هایی که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، خیار و سیب هستند. برای خرید میوه شسته شده آماده روی پک میوه بزنید.

حلوا و خرما

حلوا و خرما از اصلی‌ترین موارد پذیرایی سر مزار است. معمولا از حلوا تزئین‌شده برای مراسم ختم استفاده می‌کنند. همچنین حلوای ویفری دیگر موردی است که زیاد در مجلس ترحیم استفاده می‌کنند. خرما نیز به شکل تزئین‌شده و با مواد افزودنی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ برای خرید خرما و حلوا ویژه مراسم ختم روی خرید حلوا و خرما کلیک نمایید.

آبمیوه پذیرایی سر آرامگاه

با توجه به فصل برگزاری پذیرایی سر مزار می‌توانید از گزینه‌های مختلفی استفاده کنید. در فصل سرد، چایی و نسکافه می‌چسبد و در فصل گرم انواع شربت مورد علاقه مهمانان است. آبمیوه چارگوش بسته بندی نیز در تمام فصول مورد توجه و علاقه است. اما مهمانو برای شما سورپرایز دارد و آن هم آبمیوه کاملا طبیعی پرتقال است. این آبمیوه به صورت دستی و کاملا مطمئن و بهداشتی گرفته می‌شود و برای خرید آن روی خرید آب پرتقال طبیعی بزنید. همچنی برای خرید سایر اقلام نوشیدنی از چای تا انواع شربت گوارا روی خرید نوشیدنی ختم بزنید.

کیک و کاپ کیک برای پذیرایی سر مزار

این قسمت را معمولا باید با توجه به نوشیدنی که انتخاب کردید، انتخاب کنید. انواع کیک بسته بندی و شیرینی یک نفره می‌تواند کاندیدای قرار گرفتن در پذیرایی سر مزار شما باشد. برای خریدن کیک روی خرید کیک بسته بندی زده و برای خرید کاپ کیک های بی‌نظیر مهمانو، خرید کاپ کیک تهران کلیک نمایید.

امیدواریم با استفاده از این راهنمایی، یک پذیرایی عالی در آرامگاه برگزار کنید. مهمانو آماده تهیه انواع پذیرایی برای انواع مراسم ختم شماست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا